wz

Nepřátelé

Kliknutím na podobizny zobrazíte nepřátele v "životní" velikosti.
Další obrázky nepřátel najdete v sekci screeny.

Sklepní potvůrky
Sklepní potvůrka je slabý protivník Tato malinká potvůrka Vám nebude dělat (vyjma úplných začátků hry) žádné potíže už jenom proto, že její vrcholné číslo je výskok a kousnutí do Vašeho lýtka. Zásah čímkoli do její malé hlavinky ji spolehlivě usměrní. Tyto potvůrky nemohou mít u sebe žádný předmět a podléhají otravě.

Pavouci
Pavouček Nezbeda Jsou jedovatí (logicky je tedy nelze otrávit) a lezou pouze po zemi. Jsou pomalí a malí, takže není problém se do nich trefit.


Rytíři-zrádci
Otravitelný rytíř-zrádce s lehkou zbrojí Rytíř-zrádce s hadím mečem Těchto nepřátel je ve hře poměrně dost a s různým bojovým náčiním. Obzvlášť nezebpeční jsou rytíři se štítem a Hadím mečem (Snake Sword). Účinná taktika zní: „Zasáhni a uhni“. Rytíři mohou mít u sebe předměty pro další užití – meč, palcát, štít, luk, toulec se šípy… Někteří mají u sebe klíče nezbytné pro postup ve hře či elixír s nějakým tím množstvím životů. Takovým je potřeba se věnovat velmi pečlivě, aby si neodběhli za roh, kde by Vám Váš nápoj vypili. Vůči jedu jsou imunní rytíři-zrádci, jež používájí k boji Hadí meč, na ostatní jed účinkuje.

Skřeti
Skřet s lehkou zbrojí S křikem se řítící potvory, mající u sebe nejčastěji palcát, luk či meče včetně jedovatého Skřetího meče (Orc Sword). To jsou skřeti. Taktika na ně je velmi shodná s tou na rytíře-zrádce. Skřeti u sebe mohou mít kromě bojového vybavení nějaký ten životadárný nápoj. Jsou infikovatelní jedem.

Velcí Skřeti
Velký skřet se skřetím mečem Tak těchto stvoření je ve hře hojnost a ze začátku budou problémovými. Vybaveni jsou jednoručními zbraněmi a štíty a pokud Vás zasáhnou speciálním skřetím útokem, bude to bolet. Tito skřeti jsou už natolik inteligentní, že mohou mít u sebe kromě elixírů života i klíče. Jak na ně? Stačí se koukat a zjistíte, že umí jen několik „útočných sestav“, takže brzy budete vědět kdy uhnout a kdy zaútočit do jejich nekrytých částí těla. Vůči jedu obranyschopní nejsou, přestože někteří používají jedovaté meče.

Trollové
Troll se sekáčkem Jsou velcí zhruba jako skřeti, nemají štít, zato sekáček či těžkou jednoruční zbraň. Za hru jich mnoho nepotkáte, ale budou vítanými nepřáteli pro navýšení Vašich bojových schopností. Jejich útoky jsou velmi primitivní. Spočívají povětšinou v jednofázovém švihu, ať už vlevo, vpravo, nahoru, dolů. Když jste dost obratní, můžete je sekat do boků či zad aniž by včas zareagovali na Vaši současnou pozici. Trollové u sebe nic nemají, jsou to trotlové. Účinkují na ně jedovaté zbraně.

Kostry
Kostra s lehkou zbrojí Chrastící a velmi nepříjemní protivníci ti kostlivci. Jejich útoky jsou skutečně rozmanité a než se naučíte jim vyhýbat či je vykrývat, budete o nějaký ten kus těla lehčí. Kostry mají štíty a meče, občas luk a šípy. Nemohou mít nic u sebe, kam by si to taky schovaly, že? Ve hře jsou hojně zastoupeny. Pozor – vylézají i ze země, takže pokud slyšíte za Vašimi zády šustot a praskot, raději se otočte, či lépe - proveďte Zpětný úder (Back Smash). Jedem z příslušných zbraní je infikovat nelze - jak si snadno sami domyslíte.

Rytíř-zombie
Rytíř-zombie se chová stejně jako mumie Pomalu chodí, těžkopádně útočí, ale často blinká jedovaté zvratky. Mají jakékoli jednoruční zbraně a štíty, ovšem nijak zvlášť užitečné jim nejsou. Poradíte si s nimi hravě – stačí k nim přiskočit a sekat a sekat a sekat. Mohou vylézat i ze země. Nic u sebe nemají a jed jim neublíží.


Golemové
Golem z hlíny Golem z ledu vrhající kus ledu Golem z lávy Golem z plechu Golem z kamene Jsou velcí, beze zbraní, pomalí ale na blízko dokáží velmi nepříjemně zaútočit svými pažemi. Mohou mít u sebe klíč. Jste-li od nich daleko, mohou odebrat ze svého těla kus tkáně, kterou zformují do jakési koule, kterou po Vás mrští. Jejich tělo je tvořeno ledem, lávou, kamenem, plechem či hlínou. Jak na ně vyzrát? Buďte od nich tak daleko, ale i tak blízko, aby se rozhodli použít své ruce k útoku. Každý takový útok předchází jejich rozmáchnutí. V ten moment mírně uhněte a uštědřete jim ránu. Jed na ně neúčinkuje - nebo někdo umí otrávit kámen?

Mumie
Mumie Protivníci nezdravě vypadající, pomalu chodící a pomalu útočící. Jediné, co jim jde, je (jako u zombie-rytířů) zvracení. Vybaveni jsou jednoručními zbraněmi lehčí hmotnosti. Jsou velmi vhodné k nácviku složitějších úderů. Nic u sebe nemají a jed jim nevadí.


Růžový démon
Růžový démon - tělesně postižený zmetek Těchto nestvůr ve hře moc není, a je to dobře. Jsou velké, vzhledem k tělesné konstituci lze říci, že zmrzačené. Útočí svou prodlouženou paží, nebo na Vás chrlí v malých dávkách plameny z úst. Dokáží se teleportovat, ale není těžké je zabít. Problém nastává tehdy, útočí-li na Vás skupinka těchto oblud, pak to chce silnou zbraň a útočit do jejich pohyblivého chumlu. Tyto příšery u sebe nic nenosí. Na otravu z jedovaté zbraně umřít nemohou.

Minotaurové
Minotaurus se sekáčkem Velcí jako golemové, mají sekáček či jakési pravěké kladivo.U sebe nic nenosí. Na ty se sekáčkem platí stejná taktika jako na Trolly. Ti s kladivem jsou mnohem nebezpečnější – umí lépe útočit a tyto útoky ubírají hodně života. Pokud potkáte Minotaura s kladivem, snažte se útočit rychle a ještě rychleji uskakovat. Jak sami poznáte, telecí podléhá otravě.

Ďáblové
Ďábel je opravdový prevít Při boji s těmito protivníky si budete rvát vlasy z hlavy a klávesnice bude velmi často levitovat ve vzduchu Vaším přičiněním. Proč? Při boji s Ďábly připomíná zůstatková hodnota Vašeho života zůstatek na Vaší kreditní kartě – tedy skoro NULA. Pokud se v boji trefíte do ďáblova štítu, odečte se Vám tolik života, kolik jste do útoku vložili a přibude na jeho konto. Zasáhne-li Vás ďábel svým ostřím, odečte se Vám tolik života, kolik energie do útoku vložil a tato cifra opět přibude na jeho konto. Jak tedy na Čerta vyzrát? Mějte u sebe plno elixírů a v případě potřeby je vypijte. Pozor, ďábel se umí teleportovat, tak to dělejte tak, aby od Vás byl co nejdál, ale neměl touhu se přenášet. Rozbijte mu štít a pak sekejte, uhýbejte, uskakujte. Čím méně zdraví bude ďábel mít, tím častěji se přenese za Vaše záda, tak rychle použijte Zpětný úder a uskočte. Ďábel se nedá otrávit.

Rytíř Chaosu
Rytíř Chaosu Je velký a silný, ale pomalý. Pokud jste od něj moc daleko, vyšle na Vás kulový blesk, před kterým Vás ochrání buď roh zdi, nebo silné brnění. Při útoku na něj využijte své rychlosti a manévrovacích schopností.Po zabití zmizí i se svou výzbrojí, proto taky u sebe nenosí žádné předměty. Každá rána, kterou Vám rytíř Chaosu uštědří, Vás bude dost bolet. Na plech jed neplatí.

Meskalamdug
Meskalamdug - velké monstrum s hřejivou náručí 3. nejtěžší boss – hnědý, velikánský protivník s jakýmsi klepetem na paži. Chrlí oheň, který velmi ubíjí. Obstojně s ním bojovat se dá jen distančně (musíte mít Iannin meč). Když mu uberete půl zdraví, celý začne svítit modře (jako v reklamě na jistý prostředek pro posílení obranyschopnosti). Jakožto boss nic u sebe nemá.

Dal Gurak
Dal Gurak - věrný služebník Pána Chaosu 2.nejtěžší boss – (v případě, že jste nesebrali všechny runy poslední boss) vysoký jako člověk, mající speciální štít a zbraň, což je jedem napuštěný oboustranný bumerang. Jste-li od něj moc daleko, vyšle na Vás stejné kouzlo, jako umí plně funkční Iannin meč a to je při dotyku s tímto kouzlem Vaše smrt. Po odebrání půli Dal Gurakova života mu bude navýšen na maximum, při druhém kole bojů už padne docela. I zde platí zde pravidlo – Boss nic nenosí.

Pán Chaosu
Pán Chaosu - finální boss Finální boss – člověk, který vypadá, jako by trpěl leukemií. Bohužel jeho slabost vynahrazuje jeho „tělesný inkubátor“. Bude se teleportovat, bude na Vás útočit paprskem elektrického proudu, ze stropu sesílat žhavé velké uhlíky, bude po Vás metat ohňové koule a v těsném kontaktu Vás bude mlátit svými pařáty, ale velmi silná zbraň či Iannin meč ho srovná.

Ostatní postavy

Otrávení
Ikonka ve hře Jakékoli postavy či protivníci, kteří nejsou imunní vůči zbraním jedem napuštěným, problikává střídavě ikonka jejich vzhledu s ikonkou otravy.


Vězňové a zemřelí
Ikonka ve hře Ani s jedním ze zástupců této kategorie se nemusíte zdržovat, nic u sebe nemají ani Vás neohrožují, jen podtrhují atmosféru hry.


Multiplayerové postavy
Ikonka ve hře Zde je možnost výskytu nově naskriptovaných nestvůr a kooperace postav hrajících za Dobro. Takže až zjistíte, zda-li nová postava je přítel, nepřítel či "komparzista", chovejte se k ní dle toho.

 
TOPlist Jedna z run je v Epyhrských hrobkách Jedna z run je v pevnosti Tel Halaf Jedna z run je v Al Farumském chrámu Jedna z run je v pevnosti Nemrut Jedna z run je v Nejebské oáze Jedna z run je v Kelbegenských dolech